Oproep: vertaal ‘verzoek’

De eerste berichten over de winnaars van De Ambassadeurs sijpelen stilaan door in de pers. Hoog tijd voor de volgende oproep: vertaal mijn gedicht verzoek.

Bij de culturele wedstrijd waren er ook vier andere categorieën, zoals stadsfoto en stadsportret, categorieën die voor zich spreken en waarvoor je het Nederlands niet machtig hoeft te zijn. Om als ambassadeur die taalbarrière te doorbreken, had ik het idee om mijn stadsgedicht te laten vertalen naar zoveel mogelijk talen die in Gent worden gesproken. Mogelijk kent u enkele enthousiastelingen die mijn gedicht naar hun moedertaal willen vertalen of wie weet bent u zelf wel een bevlogen vertaler. Laat het mij weten via info@davidtroch.be en op eenvoudig, euh, verzoek bezorg ik geïnteresseerde vertalers een digitale versie van het bewuste gedicht. Afgewerkte vertalingen zijn welkom op hetzelfde e-mailadres.

Je kan een poster van mijn gedicht en posters van alle andere ambassadeurs nog tot 26 september bekijken in Café De Loge, Annonciadenstraat 5, 9000 Gent.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in Ambassadeur van de Poëzie Gent, gedicht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

