Feit of fictie, dag 1 / de anonieme

De slotwoorden van deze cyclus luiden: dan eens de straat, de goot en sterren. Het is uiteraard een knipoog naar Oscar Wilde: We are all in the gutter but some of us are looking at the stars. Het zinnetje hing op mijn vorig adres boven mijn schrijftafel. Feit of fictie?

Zolang de stemcampagne voor de Herman de Coninckprijs loopt, plaats ik elke dag een waarheid of een leugen over een cyclus uit ‘buiten westen’, de genomineerde bundel. Aan het eind van de week stuurt u een e-mail naar info@davidtroch.be met wat feit is en wat fictie. Bij ex aequo wint degene die de schiftingsvraag het dichtst benadert. Die schiftingsvraag is deze: Sinds 28 juli 2012 post ik op mijn auteurspagina op Facebook elke dag een vingeroefening die begint met ‘dat het geen goede dag’. Hoeveel woorden zal het document tellen op 31 januari 2013 om 23u59?

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in Feit of fictie, gedicht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

