Wings For Life

zag jij / mij die dag tien jaar na je dood van golfbreker / naar golfbreker rennen?
Het is een citaat uit mijn recentste dichtbundel buiten westen, meer bepaald uit de cyclus de onbekende. Die onbekende is grotendeels geïnspireerd, het moet maar eens gezegd, op mijn grootvader, vake, die aan multiple sclerose leed. De ziekte kluisterde hem de laatste jaren van zijn leven ongenadig aan zijn bed.
Intussen zijn de tien jaar bijna vijfentwintig jaar geworden.
Toen ik las dat Wings For Life een hardloopwedstrijd is voor diegenen die dat niet kunnen, kon ik bijna niet anders dan meedoen. Al sprak ook de formule, zolang mogelijk de ‘catcher car’ voorblijven, me enorm aan.
Omdat we toch bezig zijn met geheimen te verklappen, in het bovenstaande citaat heb ik het over de halve marathon van Oostende waarbij de laatste elf kilometer op het strand moesten worden afgelegd.
Vake, mijn doel is ook komende zondag minstens een halve marathon te lopen. Bij elke millimeter die ik afleg, zal ik aan je denken.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in proza, Uitstapjes. Bookmark de permalink .

Een reactie op Wings For Life

  1. Anna zegt:

    Hartverwarmend, een een mooi eerbetoon 🙂

Geef een reactie

