Geneesmiddelenvoorschrift

Deze middag vulde ik op DOK de eerste geneesmiddelenvoorschriften in tijdens Stadsdichter houdt spreekuur. Er was de dame die zei dat ze niet zoveel met poëzie had en die tijdens ons gesprek plots doorkreeg dat ze veel meer poëzie heeft dan ze dacht, zo had ze het over haar kinderen die toen zij en haar man op vakantie waren op de toiletdeur een poster met een gedicht van Bart Moeyaert hadden gehangen. Er was de dame die het stadsdichterschap een geweldig initiatief vond maar zich de namen van dichters nooit kan herinneren en voor wie ik bij wijze van geheugensteuntje alle namen van de Antwerpse en Gentse stadsdichters opschreef, van zo goed als elke naam had ze gehoord en bij die van Peter Holvoet-Hanssen mocht ik een sterretje zetten. Er was de dame die nog bij mijn zus in de klas zat en die mij vertelde dat haar moeder me op de voet volgt waarna ik voor die moeder voorschreef dat ze regelmatig met de trein naar Gent moest sporen voor de activiteiten van de stadsdichter. En er waren nog veel meer dames. Ja, er kwamen eigenlijk alleen maar dames langs. Volgende keren, meer meneren!

Stadsdichter_voorschrift

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in gedicht, stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Een reactie op Geneesmiddelenvoorschrift

  1. Pingback: Stadsdichter houdt spreekuur… in 10 bibliotheken! | Blog Bibliotheek Gent

Geef een reactie

