Spreekuur Bloemekenswijk

Het aantal keer dat ik ergens in Gent met een platte fietsband stond, zijn niet te tellen. Het zijn die vermaledijde kasseien. Ik denk er niet aan ooit van Parijs naar Roubaix te fietsen. Zeker nu ik vandaag een heel roteind naar de bibliotheek in de Bloemekenswijk met de fiets aan de hand moest wandelen, geen pretje met twee volle fietszakken en een rugzak op de rug. Ja, ik kom bij elk spreekuur zwaarbeladen aan.
Ben ik gewoontegetrouw overal ruim op tijd, dan was dat nu even anders. Een minuut of tien later dan gepland, was ik klaar voor het ontvangen van poëziepatiënten. De eerste stopte me alvast een handgeschreven vertaling naar het Duits toe van mijn eerste stadsgedicht gent en ik. De man die snel even langskwam voordat hij de katten op de Westerbegraafplaats eten ging geven, zei me vooral oudere Nederlandse dichters te lezen. Hij bedankte me uitvoerig voor een voorschrift waarop namen als Menno Wigman en Ester Naomi Perquin stonden. En dan hadden we nog de drie twaalfjarige meisjes waarvan er eerst één dan twee de slappe lach kregen. Ook de laatste patiënt was best speciaal. Hij wou wat tips krijgen gewoon op basis van zijn uiterlijk. Op zijn voorschrift belandden namen als Simon Vinkenoog, Andy Fierens en ACG Vianen.
En hoe ik weer naar huis raakte? Mijn vrouw was zo goed mij en mijn fiets met de auto op te pikken.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Een reactie op Spreekuur Bloemekenswijk

  1. Pingback: Stadsdichter houdt spreekuur… in 10 bibliotheken! | Blog Bibliotheek Gent

Geef een reactie

