uitzicht

uitzicht zee was me beloofd, maar ik kijk uit op een golf
waarvan ik bouwjaar, accelaratie- noch topsnelheid ken.
een notoir autokenner hoeft zich niet in me schuil te houden.
ik zie mezelf alleen op de staart van een jaguar trappen
als een oliesjeik me er een cadeau doet. het mag ook
een maserati zijn als hij het niet erg vindt dat ik de exacte
schrijfwijze van dat italiaans automerk moest opzoeken.
italiaans past bij mijn schoenen en de jas waarvoor het
te warm is nu me uitzicht zee is beloofd en ik in plaats
daarvan op een balkon oog in oog met een parkeergarage
sta te bedenken dat ik sinds lang geen topsnelheid meer haal.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in gedicht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

