Voorraadkast op slot

Vandaag heb ik de tijd niet om naar de supermarkt te hollen. Of ach, misschien wel, twee minuten, zoiets. Maar het is zaterdag, ik verafschuw winkelen op zaterdag. Omdat ik de voorraadkast, in feite een koele berging, tijdens de Inleefweek Armoede op slot moet laten, mag ik slechts eten wat ik die week koop. Toch at ik net twee kommen soep, gemaakt van een courgette uit mijn moestuin. Ik voel me meteen een valsspeler. Slechts weinigen die met een leefloon moeten rondkomen, zullen in een huis met moestuin wonen. En niet alleen een moestuin, ook nog eens een kippenren. Na een bezoek van een vos lopen deze drie kippen er nog maar een week rond. Eieren leggen ze nog niet. Het is te hopen dat ze dat snel doen. Vandaag nog. Dan heb ik morgen tenminste een ei om te eten. Of, kent u misschien een bakker in Gent waar je oud brood voor kippen meekrijgt?

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in Inleefweek Armoede, stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Een reactie op Voorraadkast op slot

Geef een reactie

