Honger noch dorst

Zondagavond. De tweede dag van de Inleefweek Armoede zit erop. Ik heb nog geen seconde honger of dorst geleden. En toch heb ik nog zo goed als geen eurocent uitgegeven. Zaterdagmiddag las ik voor tijdens het Verhalenfestival onder de stadshal. Er waren broodjes. Er waren drankbonnetjes. Zaterdagavond presenteerde ik de benefietavond van 11.11.11 in de Brugse Poort. Er was een maaltijd. Er was gratis witte wijn in de backstage. Zaterdagnacht fietste ik naar huis en kwam onderweg een vriend tegen. We belandden in het lichtbruine café De Walrus, waar hij me omwille van mijn armetierig bestaan trakteerde. Zondagochtend at ik de broodjes op die ik na het Verhalenfestival redde van de vuilnisbak. Zondagmiddag at ik een stevig middagmaal bij mijn schoonfamilie, waarna ik met de schoonvader en de tweejarige zoon achtergebleven maïskolven op het geoogste veld ging rapen. Ook kreeg ik nog enkele kroppen sla, een goed gevulde zak aardappelen, boontjes en eieren mee naar huis. Het ziet er niet naar uit dat ik de komende week veel honger zal lijden.
Zolang men mij bij optredens eten serveert, ik een eigen moestuin heb en men mij ook nog eens groeten toestopt, zal ik geen goede arme zijn. Een goede arme heeft schulden. Dus maakte ik zaterdag voor het Verhalenfestival schulden door bij Poëziecentrum een nieuwe voorraad van mijn dichtbundels in te slaan zonder meteen de rekening te betalen die meer dan mijn weekbudget van 60 euro bedraagt. (Zijn eigen boeken schaft een schrijver aan tegen auteursprijs.) Een aantal van die bundels verkocht ik al tijdens de benefietavond van 11.11.11. Nee, schulden zullen mij als slechte arme niet lang plagen.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in Inleefweek Armoede, stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Een reactie op Honger noch dorst

Geef een reactie

