Sint Gregorius

Schrijf samen met de stadsdichter. Met die workshops ga ik tot het eind van mijn stadsdichtersschap langs in scholen. Vandaag was de eerste. In het BUSO Sint Gregorius in Gentbrugge stond ik oog in oog met twaalf jongeren tussen 13 en 20 jaar oud met een autismespectrumstoornis en een normale begaafdheid. Vooraf dacht ik dat het geen gemakkelijke vuurdoop beloofde te worden. Hoe zou ik hen in hemelsnaam aan het schrijven brengen? Maar met een rustige aanpak en een niet onaardige portie geduld en dankzij de drie begeleidsters van de school, kwamen we een heel eind. Er werd geschreven, bij de ene ging dat al wat vlotter dan bij de andere. Wat ongetwijfeld ook in andere scholen zo zal zijn. Benieuwd of men mij ook daar aan het eind van de workshops weet te charmeren met het poëtisch resultaat, net zoals deze twaalf leerlingen dat wisten te doen.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

