mijn allernieuwste lief

mijn allernieuwste lief,
ik ben de liefde moe.

ik wil geen romantiek,
ik hoef geen zeemzoet lied.
alleen maar maneschijn,
dat is het leven niet.

mijn allernieuwste lief,
bespaar mij het gedoe.

kerf geen hart in een boom,
daar dient die boom niet voor.
toe, schrijf mij geen gedicht,
daar viel die boom niet voor.

mijn allernieuwste lief,
voeg snel wat drama toe.

zie mij niet al te graag,
te graag kan ik niet aan.
schop mij maar weer op straat,
voor je me uit kan staan.

mijn allernieuwste lief,
ik ben de liefde moe.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in gedicht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

