vraag en antwoord

vragen als: met wie had je aan tafel gezeten als op deze stoel
iemand anders de benen kruiste? antwoorden als: iedereen
mag met me eten, maar de maaltijd zal me lang niet zolang
heugen. niemand tikt bestek zoals jij op borden. op elk glas
laat je indruk na. het veelzeggende zwijgen dat volgt als we
servetten van mondhoek tot mondhoek halen, onszelf diep
in onze jassen graven. als je allang de hoek om bent, zeg ik:
je draagt me met je mee. ik moest mij ergens verstoppen.

Over davidtroch

man van het woord | meneertje literatuur bij WISPER | Gents stadsdichter op rust
Dit bericht werd geplaatst in gedicht. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

