Stadsdichter van alle Gentenaars

Even terug naar het begin van mij stadsdichtersschap. Toen zei ik dat ik de stadsdichter van alle Gentenaars wou zijn. De vergaderingen van de voorbije drie dagen onderstrepen die ambitie.
Wat er dinsdag allemaal bekokstoofd is, daarover kom je alles te weten op 2 december in en om de hoofdbibliotheek. Zonder te veel te verklappen, gaat het om een poëzieproject voor personen met een handicap, op initiatief van VFG.
Gisterenavond liep ik bij VormingPlus langs op een informatievergadering rond de inleefweek van de armoede. Die start nu zaterdag en eindigt volgende week vrijdag. Een week lang probeer ik rond te komen met een leefloon. Hier, op Facebook en op Twitter lees je hoe ik dat tracht te doen.
En, deze ochtend sprak ik in De Centrale over het afsluitmoment van vijftig jaar migratie. Er staat wat te gebeuren met de vertalingen van mijn eerste stadsgedicht. Vertalingen blijven overigens welkom tot en met 31 oktober op stadsdichter@gent.be.

Over davidtroch

man van het woord
Dit bericht werd geplaatst in stadsdichter Gent. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie